Jos lainaamassani dvd:ssä oli naarmu, joka esti levyn elokuvan katsomisen, eikö minun pitäisi saada korvaava dvd-filmi varausmaksuttomana?

Kysytty

Jos lainaamassani dvd:ssä oli naarmu, joka esti levyn elokuvan katsomisen, eikö minun pitäisi saada korvaava dvd-filmi varausmaksuttomana?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällaista sääntöä ei ole. Toisin sanoen asiakas ei voi vaatia mihinkään sääntöön vedoten, että näin tulisi toimia. Kirjaston henkilökunnalla on kuitenkin harkintaoikeus pienten maksujen osalta. Jos asiakkaalla on mielestään pätevä syy saada varauksensa ilman varausmaksua, pyyntö kannattaa esittää virkailijalle. Harkintansa mukaisesti hän voi siihen suostua.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Suosittelisin asiakasta, joka on mahdollisesti tyytymätön kirjastonsa vastaukseen tässä asiassa, ottamaan yhteyttä kuluttajansuojaneuvontaan. Kuluttajansuoja koskee myös kirjastojen asiakkaita. Viallisesta tuotteesta ei pitäisi joutua maksumieheksi, sillä kirjaston velvollisuus on tarkkailla lainattavan aineiston kuntoa, mikäli sen välittämisestä asiakkaalle koituu maksua.