Jos imuroin elävän hämähäkin pölynimurilla, kauanko se ällötys pysyy hengissä imurin sisällä?

Kysytty

Jos imuroin elävän hämähäkin pölynimurilla, kauanko se ällötys pysyy hengissä imurin sisällä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Brasiliassa vuonna 2007 tehdyn tieteellisen tutkimuksen mukaan hämähäkkilaji Loxosceles intermedian täysikasvuiset yksilöt selviytyvät täysinäisessä pölypussissa noin 10 päivää.

Tutkimuksen mukaan on kuitenkin erittäin todennäköistä, että hämähäkit menehtyvät jo imuroinnin yhteydessä saamiinsa vammoihin.

Tutkimuksessa käytetyn lajin täysikasvuisen yksilön vartalon pituus on 1-2 cm ja jalkojen kärkiväli 3-4 cm.

Lähde:
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1678-9199200700…

0 ääntä

Kommentit

Se "ällötys" olisi ollut ihmiselle täysin vaaraton, mutta muuten hyödyllinen eläin, joka syö hiukan vähemmäksi hyönteisiä, joista on ihmiselle todella vahinkoa.