Jos hallituksen jäsen ottaa henkivakuutuksen yrityksen nimissä, onko se peiteltyä osingonjakoa???

Kysytty

Jos hallituksen jäsen ottaa henkivakuutuksen yrityksen nimissä, onko se peiteltyä osingonjakoa???

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esititpä vaikean kysymyksen! Vastaajaksi tarvitaan alan asiantuntija, juristi tai vakuutusasioiden ammattilainen. Jos haluat itse pohtia asiaa, voit tutkailla mitä aiheesta löytyy Valtion säädöstietopankista http://finlex.om.fi/ . Etene näin: klikkaa Lainsäädäntö ja kirjoita hakulaatikkoon vaikkapa peitelty osingonjako, valitse Tekstihaku lainsäädäntöön ja sitten vain haku käyntiin. Avuksi on myös Suomen Laki I ja II, vaikka tulkitsijaa siihenkin tarvitaan, joten käänny alan ammattilaisen puoleen.