Jatkosodan alkupäivinä taisteltiin 7.7.1941 Louhivaarassa. Missä se sijaitsee? Mahdollinen nykyinen venäjänkielinen nimi?

Kysytty

Jatkosodan alkupäivinä taisteltiin 7.7.1941 Louhivaarassa. Missä se sijaitsee? Mahdollinen nykyinen venäjänkielinen nimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Louhivaara sijaitsee entisen Ilomantsin alueella n. 60 km Laatokan pohjois-
puolella olevasta Jänisjärvestä pohjoiskoilliseen. Louhivaara on entistä Ilomantsia, Leminahon kylän osa. Leminaho jäi rajan tälle puolelle, mutta Louhivaara rajan taakse. Venäläiset ovat purkaneet ja hävittäneet koko entisen
Louhivaaran kylän, joten venäjänkielistä nimeäkään ei sillä siis ole. Jos tarvitset lisätietoja kylästä, annan tässä muutaman henkilön yhteystiedot. He voivat tietää asiasta lisää:
-Viljo Vestman (puh. 050-3212234)(tekee retkiä veteraanien ym. kanssa ko. alueille)
-kirjailija Pekka Mutanen,(puh. 013-843156) inkeriläinen paluumuuuttaja, joka taitaa myös venäjän kielen ja voi tarvittaessa toimia tulkkina.

0 ääntä

Kommentit

Sukulaisen haavoittui Nikitiuska tai vastaava.
Missä kyseinen paikka sijaitsee.
Palveli 7 divisioona,2/KTR2