8. Divisioonan historiikki on nimeltään Kolmen Kannaksen Koukkaajat. JR 24:n historiikki on ruotsiksi ja nimeltään muistaakseni "Tjugofyran". Aika tarkka…

Kysytty

8. Divisioonan historiikki on nimeltään Kolmen Kannaksen Koukkaajat. JR 24:n historiikki on ruotsiksi ja nimeltään muistaakseni "Tjugofyran". Aika tarkka historiikki on 8. D:N rintamamiesmatrikkelissa. (sain nämä tiedot netiltä)

Haluaisin lainata tuon , Kolmen Kannaksen Koukkaajat, "Tjugofyran" mikä on ruotsiksi ja voiko lainata myös 8 D:N rintamamiesmatrikkelin (tai katsoa paikan päällä).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

8. Divisioona ("Kolmen kannaksen koukkaajat") oli Suomenlahden sotilasläänin perustama jatkosodan divisioona
http://fi.wikipedia.org/wiki/8._divisioona_(jatkosota)
Suomenruotsalaisen JR 24 vaiheista löytynee tietoa seuraavista teoksista:
Jatkosodan tiellä / [toimittaja: Marko Palokangas]
Helsinki : Maanpuolustuskorkeakoulu, 2004 (Jyväskylä : Gummerus).
Jatkosodan historia. 2 : Hyökkäys Itä-Karjalaan ja Karjalan kannakselle / toim. Sotatieteen laitoksen Sotahistorian toimisto Porvoo : Hki : Juva : WSOY, 1989.
"Tjugofyran" : infanteriregementet 24:s historia i kriget 1941-1944 / Ossi Wallenius Helsingfors : Schildt, 1974.

Suomen rintamamiehet 1939-45. [20] : 8. div / Olavi Antila, [Lieto] : Etelä-Suomen kustannus, 1978 kuuluu käsikirjastokokoelmaan, joten sitä lainataan vain lukusalikäyttöön Pasilan, Sellon ja Leppävaaran kirjastoissa. Teosten saatavuustiedot löytyvät http://www.helmet.fi/search~S9*fin/X

7 ääntä

Kommentit

Talvisodan JR24?