Ja vielä vanhoja koululauluja - löytyisikö mistään "Hip hap huu, nyt on huhtikuu" -laulua? Sanoisin että 1930-luvulla on ollut koululauluissa, jopa aiemmin…

Kysytty

Ja vielä vanhoja koululauluja - löytyisikö mistään "Hip hap huu, nyt on huhtikuu" -laulua? Sanoisin että 1930-luvulla on ollut koululauluissa, jopa aiemmin. Myös Huhtikuun laulu -nimellä on tätä joskus kutsuttu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyse on P. J. Hannikaisen laulusta, jonka nimi on Kuu kiurusta kesään ja ensimmäisen säkeistön sanat menevät näin: "Hip, hap, huu! Nyt on huhtikuu! Pakkasherra kaiken yötä, Ahkeraan on tehnyt työtä, Eilen pehmennyt hanki vahv' on nyt."

Laulun nuotit löytyvät vuoden 1954 näköispainoksesta Hannikainen, P. J. : Sirkkunen: lauluja lapsille. Tässä nuotissa on sanat neljään säkeistöön (tekijä Olli Wuorinen) ja kaksiääninen melodia, ei sointuja. Nuottikirja löytyy Jyväskylän pääkirjaston varastosta.