Otsikko
Isälläni oli tapana lausua ilmeisesti Walter J. Snellmanin runoa, joka alkaa sanoilla "Taivaan avaruuden....." Runossa kerrotaan kotkasta, joka lentää läpi…

Kysytty

Hei,

Isälläni oli tapana lausua ilmeisesti Walter J. Snellmanin runoa, joka alkaa sanoilla "Taivaan avaruuden....." Runossa kerrotaan kotkasta, joka lentää läpi taivaan avaruuden ja maailman, jos oikein muistan.

En ole mistään runoa löytänyt, ja isältäkään ei tullut kirjoitettua runoa muistiin. Sen muistan, että runo oli kaunis.

Osaisitko auttaa ja antaa vinkkiä, mistä kyseisen runon löytäisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo Alkutaival löytyy Walter J. Snellmanin 1942 julkaistusta runokokoelmasta Suomen vuosisataislaulu.