Intiaanin lemmenkutsun naispääosan esittäjää

Kysytty

intiaanin lemmenkutsun naispääosan esittäjää

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kappale Intiaanin lemmenkutsu (Indian love call) on alunperin operetista Rose Marie. Siitä on tehty kaksi elokuvaversiota: W. S. Van Dyken ohjaama Rose-Marie (1936), jossa naispääosaa esitti Jeanette McDonald, ja Mervyn LeRoyn Rose Marie (1954), naispääosassa Ann Blyth. Mahtaisikohan jompikumpi näistä olla etsitty "intiaanin lemmenkutsun naispääosan esittäjä"?

Van Dyken Rose-Marien Suomen ensi-ilta oli 30.8.1936. Elonet-tietokannan mukaan se on esitetty TV1:n ohjelmistossa 17.11.1995. LeRoyn Rose Marie sai Suomen ensiesityksensä 18.3.1955. TV1 on esittänyt sen kahdesti, 23.7.1971 ja 25.3.1980.

29 ääntä

Kommentit

Vaikka JeannetteMsDonald ja Nelson Eddy lauloivat elokuvassa dueton ,näytteli intiaani rakastajaa argentiinalainen näyttelijä, Ferdando Lamas, jolla olisi ollut hyvä lauluääni,Ann Blyth ei myöskään laulanut .Sen sijaan ratsupoliisia näytellyt Howard Geal(nimi varmaan väärin )lauloi itse .