Iäkkäät turvautuvat nuoriin sukulaisiinsa digitalisoinnin ongelmissa. Kuinka on pakkodigitalisointi onnistunut heiltä, joiden perijä on valtio, mikäli…

Kysytty

Iäkkäät turvautuvat nuoriin sukulaisiinsa digitalisoinnin ongelmissa. Kuinka on pakkodigitalisointi onnistunut heiltä, joiden perijä on valtio, mikäli testamentti jää tekemättä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sukulaisten lisäksi ikäihmisiä voi digitalisoinnin ongelmissa auttaa myös esimerkiksi kirjastojen digiapu, jolloin apua tai opastusta antavat esimerkiksi alan opiskelijat tai järjestöjen vapaaehtoiset. Apua tarjoavat myös monet kuntien ja järjestöjen hankkeet. Toivottavasti tieto näistä mahdollisuuksista tavoittaa mahdollisimman monet iäkkäät, vaikka nyt korona-aikana tämäkin toiminta on katkolla.

Testamentin voi edelleen kirjoittaa myös käsin.