Hyvä kirjastonhoitaja, olen etsimässä lasten/nuortenkirjaa jonka luin 2000-luvun alun puolella. Sekä kirjan että kirjoittajan nimi on unohtunut, mutta kirja…

Kysytty

Hyvä kirjastonhoitaja,

olen etsimässä lasten/nuortenkirjaa jonka luin 2000-luvun alun puolella. Sekä kirjan että kirjoittajan nimi on unohtunut, mutta kirja saattoi olla suomalainen. Kirjan päähenkilö, teini-ikäinen tyttö, kiinnostuu koirien naksutinkoulutuksesta. Tyttö päätyy soveltamaan naksutinkoulutusta traumatisoituneeseen hevoseen, joka ei sovellu ratsastettavaksi ihmisarkuutensa takia. Kirjan loppupuolella hevosen oikea omistaja, toinen teinityttö, lähtee kiellosta huolimatta ratsastamaan hevosella, mikä johtaa tytön tai hevosen vammautumiseen tai kuolemaan. Hevosaiheesta huolimatta kyseessä ei ollut "perinteinen" heppakirja vaan ennemminkin fiktiivinen kuvaus naksutinkoulutuksen metodeista ja tavoitteista. Olisi hienoa jos voisitte arvata mikä kirja on kyseessä että voisin lukea sen uudestaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi kirja on todennäköisesti Anu Ojalan Unien hevonen.

1 ääntä

Kommentit

Juuri tästä kirjasta oli kyse! Kiitoksia.