Huomasin että kirjaston netti sivu on uudistunut ja nyt mä en pääsee netin kautta uusitta lasten kirjoja, mutta ennen pääsin helposti. Nyt, kun mä menen omalle…

Kysytty

Moi. Huomasin että kirjaston netti sivu on uudistunut ja nyt mä en pääsee netin kautta uusitta lasten kirjoja, mutta ennen pääsin helposti. Nyt, kun mä menen omalle sivulle, siellä ei ole enää lasten korttia mun hallinnassa...miksi? Miten mä pääsen lisäämään lasten kortit tililläni.

Täällä hetkellä lapsella kirjan lainaus aika menee loppuun ja mä en pystyn uusittaa, koska en tie lapsen kortin salasana. Mistä mä saan sen?

Vastaus

Vastattu

Ikävä kyllä alaikäisen lasten kortit, jotka oli linkitetty näkymään huoltajalla, eivät erilaisen tekniikan vuoksi siirtyneet uuteen verkkokirjastoon automaattisesti.  Ne voi kuitenkin lisätä huoltajan kortille itse: (Omissa tiedoissa) Kirjastokortit > Liitä kirjastokortti/rinnakkaiskortti. Tähän voi lisätä minkä tahansa kortin, jonka tunnuksen ja PIN-koodin tietää. Tarvittaessa vaikka molemmat huoltajat voivat lisätä lasten kortit itselleen näkyviin. Kuvallinen ohje: https://keski.finna.fi/Content/help_opac#cards

Unohtuneen PIN-koodin saat omasta kirjastostasi. Lainoja voi uusia myös puhelimitse.