Hukkasin lappusen, johon olin poiminut seuraavan runon: Oi, hän astui usvaan ja on poissa. Vieläkin ruoho hänen askelistaan märkä. Kirjoitin ulkomuistista,…

Kysytty

Hei, hukkasin lappusen, johon olin poiminut seuraavan runon:

Oi, hän astui usvaan

ja on poissa. Vieläkin ruoho hänen

askelistaan märkä.

Kirjoitin ulkomuistista, haluaisin tietää kuka runon kirjoitti ja myös oikean kirjoitusasun. Kiitos, jos onnistutte selvittämään! :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon Oi, hän astui usvaan ja on poissa kirjoitti Kirsi Kunnas. Se on päätösruno vuonna 1986 julkaistussa kokoelmassa Valoa kaikki kätketty ja sisältyy myös Kunnaksen vuosien 1947-86 runotuotannon yksiin kansiin kokoavaan teokseen Puut kantavat valoa.

Hyvin on runo muistiin jäänyt. Rivitys vain poikkeaa hieman julkaistusta versiosta (ensimmäinen virke on kokonaisuudessaan omalla rivillään, toinen virke on jaettu kolmeen osaan siten, että kaksi viimeistä sanaa ovat riveillään yksin, "askelistaan" hieman vasemmalta sisennettynä) ja sanojen "vieläkin" ja "ruoho" välistä puuttuu olla-verbi.