HS ke 16.3 2022 50 vuotta sitten-osiossa julkaistiin äidinkielen kokeen aiheet v. 1972. Kirjoitin yo aineeni tuona keväänä aiheesta "Itsekkyys ja terve…

Kysytty

HS ke 16.3 2022 50 vuotta sitten-osiossa julkaistiin äidinkielen kokeen aiheet v. 1972. Kirjoitin yo aineeni tuona keväänä aiheesta "Itsekkyys ja terve itsetunto". Aihetta ei ollut lehden listassa. Heittääköhän täällä vai siellä?

Vastaus

Vastattu

Torstaina 26.3.1972 kirjoitetussa ylioppilastutkinnon toisessa äidinkielenkokeessa yksi aiheista oli mainitsemasi Itsekkyys  ja terve itsetunto. 16.3. kirjoitettiin ensimmäinen tuon kevään ensimmäinen ylioppilasaine.

HS/Aikakone

2 ääntä

Kommentit

Jo vuonna 1970 järjestettiin äidinkielen kokeessa kaksi koetilaisuutta, siis kirjoitettiin kaksi yo-ainetta muutaman päivän välein. Ainakin minun koulussani äidinkielen opettaja keskusteli kokelaan kanssa siitä, kumpi suoritus esitetään yo-lautakunnalle ensisijaisena.

https://www.ylioppilastutkinto.fi/tietopalvelut/tietoa-ylioppilastutkin…