Miten Helmet-haun voi järjestää vuosijärjestykseen?

Kysytty

Helmetin kirjoja etsiessä "hakutulokset järjestäytyvät listalle relevanssin mukaan" vastattiin palstalla hetki sitten.
"Listan pystyy järjestämään tarkkaan vuosijärjestykseen."
Miten tämän voi tehdä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet haun tulossivulla on hakutulosten määrän alla vasemmalla sana järjestä ja neljä kohtaa: relevanssi, vuosi, teoksen nimi ja tekijä.

Vuosi sanaa klikkaamalla saat tulokset aikajärjestykseen uusimmasta vanhimpaan. (valitettavasti toinen klikkaus ei käännä järjestystä)

Esim. Enni Mustosen Syrjästäkatsojan tarinoita-sarjan saa jonkunlaiseen ilmestymisjärjestykseen tällä tavalla. Järjestystä "haittaavat" hieman uudet painokset.

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__SMustonen%2C%20Enni%2C__Ff%3Afacetmediatype%3A1%3A1%3AKirja%3A%3A__Ff%3Afacetfields%3Aauthor%3Aauthor%3ATekij%C3%A4%3A%3A__O-date__X0?lang=fin&suite=cobalt