Otsikko
Helmet-kirjastoissa koohotettiin isosti Overdrive-palvelusta viime vuonna ja siitä, että sitä kautta pääsisi lukemaan digipalveluista muutama vuosi sitten…

Kysytty

Hei, Helmet-kirjastoissa koohotettiin isosti Overdrive-palvelusta viime vuonna ja siitä, että sitä kautta pääsisi lukemaan digipalveluista muutama vuosi sitten kadonnutta The Economist -lehteä. Nyt kuitenkin kaikki Googlella löytyvät linkit ovat 'dead end' ja päättyvät olemattomalle sivulle. Voitteko postata yksinkertaiset ohjeet siitä, miten pääsen kotoani lukemaan The Economistia esimerkiksi läppäriltä tai iPadilta? (Tai linkata ohjeisiin, jotka toimivat.)

Vastaus

Vastattu

Overdriven lehtipalvelun sopimuskausi päättyi, ja siksi The Economist ei ole tällä hetkellä valitettavasti luettavissa minkään verkkopalvelun kautta.

Helmet-kirjastot ovat aiempina vuosina panostaneet useampaan ulkomaiseen lehtipalveluun, mutta nyt on tehty priorisointia lehtipalveluiden välillä perustuen niiden käyttöön ja hintaan.

Seuraavan kerran hankittavia digitaalisia palveluita Helmet-alueella käsitellään syksyllä 2022, kun suunnitellaan aineistonhankintaa vuodelle 2023.