Heinolassa kasvaa Suomen suurin puu tsaarinpoppeli, Populus nigra 'Petrowskiana'. Monenlaista tietoa olen siitä löytänyt, mutta vielä kiinnostaisi, että MIKSI…

Kysytty

Heinolassa kasvaa Suomen suurin puu tsaarinpoppeli, Populus nigra 'Petrowskiana'. Monenlaista tietoa olen siitä löytänyt, mutta vielä kiinnostaisi, että MIKSI sen lajikkeen nimi on juuri TSAARINpoppeli?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tsaarinpoppeli on teoksen Mitchell: Euroopan puuopas mukaan risteymäsyntyinen poppeli, sen "vanhemmat" ovat laakeripoppeli ja toinen mahdollisesti amerikanmustapoppeli. Sen verran sillä on tsaarien kanssa tekemistä, että sen tieteellinen nimi Populus Petrowskiana tulee Venäjän Pietari-tsaareista.