Haluan varata Kauneus- ja terveyslehden 1/2009, miten minun tulee menetellä?

Kysytty

Haluan varata Kauneus- ja terveyslehden 1/2009, miten minun tulee menetellä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos sinulla on kirjastokorttiin liittyvä tunnusluku eli pin-koodi, tee näin:

HelMet-verkkokirjaston etusivulta http://helmet.fi/ kirjaudu omiin tietoihisi. Napsauta painiketta "Hae/varaa". Valitse hakutapa "Lehdet". Kirjoita hakuruutuun "kauneus ja terveys helsinki" (ilman lainausmerkkejä) ja napsauta "Hae". Napsauta sen jälkeen painiketta "Varaa". Saat esille näytön, jossa lukee "Olet varaamassa Kauneus & terveys : Helsinki". Napsauta painiketta "Jatka". Nyt näytölle ilmestyy lista varattavissa olevista Kauneus ja terveys -lehden numeroista. Valitse näistä haluamasi numero (ainakin Etelä-Haagan kirjastossa numero 1/2009 näyttää tällä hetkellä olevan hyllyssä). Napsauta lopuksi sivun alalaidassa olevaa painiketta "Varaa valittu lehden numero".

Lehtien varaaminen on hiukan mutkikkaampaa kuin muu varauksen tekeminen, mutta toivottavasti se näillä ohjeilla onnistuu. Voit tietysti halutessasi myös soittaa johonkin kirjastoon ja pyytää, että henkilökunta tekee varauksne puolestasi.