Haluaisin varata kirjan, mutten pääse sitä varaamaan sillä minulla ei ole mitään PIN-numeroa. Olen saanut kortin 2004, mutten ole sitä juurikaan käyttänyt…

Kysytty

Hei, haluaisin varata kirjan, mutten pääse sitä varaamaan sillä minulla ei ole mitään PIN-numeroa. Olen saanut kortin 2004, mutten ole sitä juurikaan käyttänyt. Meneekö kortti joskus vanhaksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei !

Kirjastokortit vanhenevat noin kolmessa vuodessa eli niiden tiedot häviävät rekisteristä.Pin-koodia tarvitaan kun käyttää kirjastoa www.helmet.fi kautta, siellä voi itse mm muuttaa korttinsa tietoja, etsiä aineistoa ja varata, myös lainausautomaatilla kysytään koodia. Uuden kortin ja samalla pinin saat käymällä kirjastossa ja esittämällä kuvallisen henkilötodistuksen.