Otsikko
Haluaisin työnhakukurssien ja elämänhallintakurssien oppilaille elämänhallintaan ja "arkipäivän psykologiaan" liittyvää kirjallisuutta. Esim Wayne Dyer…

Kysytty

Haluaisin työnhakukurssien ja elämänhallintakurssien oppilaille elämänhallintaan ja "arkipäivän psykologiaan" liittyvää kirjallisuutta. Esim Wayne Dyer,teoksineen edustaa tämän tyyppistä kirjallisuutta ehkä Sarasvuo. Olisiko teillä suositellä tällaisia teoksia, joita voisi suositella ja antaa luettavaksi etätehtävinä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutama viime vuosina ilmestynyt suomalainen teos:

- Hämäläinen, Pekka: Voittaja vai häviäjä - päätä itse (1996), Yllättävä voima - lähempänä kuin arvaatkaan (1998), Jaksamisesta innostumiseen (2001)
-Lampikoski, Timo: Toteuta toiveesi, onnistu elämässä (1996), Urasuunnittelun opas : tulevaisuus mahdollisuutena (1998)
- Furman, Ben ja Ahola, Tapani: Ratkaisukeskeinen itsensä kehittäminen (1999)
- Kemppinen, Pertti: Tee jotakin toisin - toiminnallinen elämänhallinta (1998), Vitaalisuutta etsimässä : elämänilon kirja (1999)
- Ojanen, Markku: Ilo, onni, hyvinvointi (2001)
- Keltikangas-Järvinen, Liisa: Hyvä itsetunto (1994), Tunne itsesi, suomalainen (2000)

Tämäntyyppisiä teoksia voi etsiä lisää kirjaston aineistotietokannasta http://kirjasto.lahti.fi esim. asiasanoilla: elämänhallinta, elämäntaito, itsetuntemus, itsetunto, itseluottamus, itsekasvatus