Otsikko
Haluaisin tietoa servaalista.

Kysytty

Haluaisin tietoa servaalista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tunturisusi.com antaa servaalista seuraavaa tietoa:

SERVAALI (Leptailurus serval)

Servaali luetaan kuuluvaksi keskikokoisiin kissaeläimiin. Se on korkeajalkainen, hoikka kissaeläin, joka on helposti tunnistettavissa pienestä päästä, pitkästä kaulasta ja suurista, pystyistä korvista. Servaalilla hännässä on mustia rengaskuvioita. Servaalilla on pisimmät jalat kaikista kissaeläimistä, suhteutettuna sen oman vartalon kokoon. Servaalin täplikäs, vaalean kullanruskea tai kermanvalkoinen, kaunis turkki, jossa on suuria mustia täpliä ja juovia - on saanut aikoinaan kyseenalaisen kunnian koristaa monen afrikkalaisen heimon päällikköä tämän aseman tunnuksena. Servaaliurokset painavat 9 - 18 kg, naaraat 9 - 13 kg. Servaalin ruumiilla on pituutta 67 - 100 cm, hännällä 40 cm ja hartiakorkeutta 40 - 65 cm.

Lisää tietoa: http://www.tunturisusi.com/kissat/servaali.html (24.3.2011)