Haluaisin tietoa ruotsin ja englannin kielen liikesanastoista. Olen sihteerin ammattitutkintolinjalla ja joudun koulussa opettelemaan näiden kielien…

Kysytty

Haluaisin tietoa ruotsin ja englannin kielen liikesanastoista. Olen sihteerin ammattitutkintolinjalla ja joudun koulussa opettelemaan näiden kielien liikesanastot.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoissa on käytettävissä ja lainattavissa useita suuria, melko uusia tekniikan ja kaupan sanakirjoja, joista löytyvät liike-elämän keskeisimmät termit. - Varsinaisia liike-elämän sanakirjoja on myös: esimerkiksi Talvitie, Jyrki K., Kaupan ja liike-elämän taskusanakirja - suomi-ruotsi-suomi, Hallenberg, Riikka, Liike-elämän sanakirja : suomi-englanti, Hallenberg, Riikka, Liike-elämän sanakirja : englanti-suomi. Englanti-suomi : Liikekielen sanakirja, Rosenberg, Dictionary of Business jne. - Kauppakirjeenvaihdon oppaita ym. mahdollisesti sihteerin työhön liittyviä kirjoja löytyy myös. - Aineiston saatavuuden näet pääkaupunkiseudun kirjastojen aineistohaku HelMetistä http://www.helmet.fi/ .