Haluaisin tietoa Pietarinkadun Oilers-nimisestä joukkueesta. Ja erityisesti olen kiinnostunut tiedosta, että ketkä pelasivat joukkueessa 11.8.2001…

Kysytty

Haluaisin tietoa Pietarinkadun Oilers-nimisestä joukkueesta. Ja erityisesti olen kiinnostunut tiedosta, että ketkä pelasivat joukkueessa 11.8.2001 Maarianhaminassa pelatussa hyväntekeväisyysottelussa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pietarinkadun Oilersin perustivat kaveriporukassa Sleepy Sleepers -yhtye (myöh. Leningrad Cowboys) ja muutamat jääkiekkoilijat, mm. Christian Ruuttu Helsingissä v. 1991. Sen jälkeen on matkusteltu ympäriinsä ja järjestetty hupi-, näytös- ja hyväntekeväisyysotteluita. Christian Ruutun mukaan v. 1994 oli myös suunnitelmia ostaa ykkösdivisioonan joukkue ja pelata liigassa.
11.8.2001 Maarianhaminan ottelussa Independent Islandersia vastaan pelasivat ainakin maalivahti Jani Hurme, Christian Ruuttu, Olli Jokinen, niklas Hagman ja Ossi Väänänen sekä "Hanssonin veljekset" Jeff, Steve ja Micke. Leningrad Cowboysien rumpali Pimme Korhonen istui koko ottelun jäähyllä. Nämä tiedot löytyivät Åland -sanomalehden artikkelista 13.8.2001 (s.11-13) ja koko jutun voi lukea Turun kaupunginkirjaston Julinin lehtisalissa (Erikink. 4).
Vertailun vuoksi Vaasan ottelun kokoonpano:
http://netti.nic.fi/~tapioo/oilerskokoonpano.htm