Haluaisin tietoa kuumailmapallolennoista yleensä, historiasta, erilaisista lennoista ym. Esimerkiksi onko Mitä-Miss-Milloin -kirjoissa tietoa? Minulla on…

Kysytty

Haluaisin tietoa kuumailmapallolennoista yleensä, historiasta, erilaisista lennoista ym. Esimerkiksi onko Mitä-Miss-Milloin -kirjoissa tietoa? Minulla on useita kymmeniä vuosikertoja tästä kirjasta, mutta en ole löytänyt mitään erikoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asiasta löytyy jonkin verran kirjallisuutta Piki-verkkokirjaston kautta, osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi/Piki?/
Asiasanaksi kannattaa laittaa kuumailmapallot, aineiston kohdalle ruksi "ei lasten aineistoa" ja vielä kirjallisuudenlajin kohdalle "vain tietokirjallisuus";
näin saa 10 teosta, jotka löytyvät jostakin Piki-kirjastosta, näytöltä voi tarkastella myös kunkin teoksen saatavuutta.

Kirjastojen työasemilla on lisäksi käytössä artikkelitietokannat Aleksi ja Arto, niissä on lehti- ja kausijulkaisuartikkeleita. Aleksi antaa asiasanalla kuumailmapallot peräti 43 artikkelia ja Arto taas 26 artikkelia.