Otsikko
Haluaisin ohjeita kuumailmapallon rakentamiseen, onko sellaista kirjaa esim. saatavilla kuin Joonas Juutilaisen "Montgolfieri eli kuumailmapallon rakentaminen"

Kysytty

Haluaisin ohjeita kuumailmapallon rakentamiseen, onko sellaista kirjaa esim. saatavilla kuin Joonas Juutilaisen "Montgolfieri eli kuumailmapallon rakentaminen"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Montgolfieri eli kuumailmapallon rakentaminen –kirja on grafiikan kurssilla valmistettu ns. taiteilijakirja Helsingin Rikhardinkadun kirjaston käsikirjastossa. Sitä ei voi kaukolainata, mutta siihen voi tutustua siellä paikan päällä. Kuumailmapallon rakentamiseen liittyvää tietoa löytyy mm. teoksesta Kuumailmapallolentäminen: oppimateriaalia ilmapallolentäjien teoriakoulutusta varten (Sipinen 1990) ja Tekniikan maailmoista 12/99 ja 13/03. Maakuntakirjastojen tietokannoista hakemalla löytyvät myös kirjat Hot air balloons (Kalakuka & Stockwell 1998), Ballooning (Smith & Wagner 1998), Hot air balloons (Spindler 1999), Hot air ballooning (Iggulden 1990) ja Ballooning (Wirth 1984), joissa voisi olla hyödyllistä tietoa. How to make and fly model hot-air balloons (Morse 1978) sisältää ohjeet kuumailmapallon pienoismallin rakentamiseen.