Otsikko
Haluaisin tietää, mitä nimet Amelie ja Isadora tarkoittavat ja mistä ne tulevat.

Kysytty

Haluaisin tietää, mitä nimet Amelie ja Isadora tarkoittavat ja mistä ne tulevat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Amelie tarkoittaa samaa kuin suomalainen nimi Amalia. Nimen alkuosana on vanhentunut sana "amal" työ, taistelutyö. Nimi on alkuaan goottilainen.
Isadora (Isidor)tulee Kreikan kautta egyptiläisestä Isis- jumalattaresta ja merkitsee "Isis-jumalattaren lahja".
Kummallakin nimellä palvottavia pyhimyksiä on roomalaiskatolisessa kirkossa.
Lähde: Vilkuna, Kustaa: Etunimet