Haluaisin tietää mistä Nimi Viia tulee, sen merkitys ja historia.

Kysytty

Haluaisin tietää mistä Nimi Viia tulee, sen merkitys ja historia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viia on kutsumanimi monesta -fia-loppuisesta etunimestä, kuten Sofia, joka tarkoittaa kreikaksi viisasta.
Lähtökohtanimenä on mainittu myös Aadolfiina, Serafiina, Olivia tai Fiia ja Fiina.
Viia nimeä on annettu tasaisesti koko 1900-luvun ajan, 70 kertaa.

lähteet: Riihonen, Eeva: Mikä lapselle nimeksi ja
Nummelin, Juri: Eemu, Ukri, Amelie: 2000 kaunista ja harvinaista etunimeä