Haluaisin tietää mahdollisimman paljon Selma Lagerlöfin elämästä ja teoksistaan

Kysytty

Haluaisin tietää mahdollisimman paljon Selma Lagerlöfin elämästä ja teoksistaan

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Selma Lagerlöfistä löytyy kohtuullisen hyvin kirjallisuutta. Sinun kannattaa kokeilla Piki-verkkokirjastossa hakua, jossa laitat asiasanaksi Lagerlöf, Selma. Mikäli haluat tulokseksi vain suomenkielistä materiaalia kannattaa laittaa vielä kielirajaus. Lagerlöfin teokset löydät puolestaan laittamalla tekijä-hauksi Lagerlöfin ja kielirajauksen. Samalla voit tarkistaa mistä kirjastoista teoksia löytyy. Osa Tampereen kaupunginkirjaston materiaalista on vain pääkirjasto Metson varastossa. Varastokirjoja saam myös lainaksi.
Tässä muutama suomenkielinen elämäkerrallinen lähde: Tapola, Äitini puutarhassa (2002); Koski, Ulkomaisia satu- ja kuvakirjailijoita (1998); Palola, Brontesta Lagerlöfiin (1950), Wägner, Selma Lagerlöf (1944); Lagerlöf, Lapsen muistelmat (1930). Useista tietosanakirjoista ja kirjallisuuden hakuteoksista löytyy myös tietoa. Netissä parhaat sivustot ovat ruotsiksi.