Haluaisin tietää hengellisestä elämästä Suomen keskiajalla.

Kysytty

Haluaisin tietää hengellisestä elämästä Suomen keskiajalla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheestasi löytyy mm. seuraavia teoksia:

Kaisti, Riikka: Kalmarin unionin ajan kirkollisesta elämästä--Turku ja Kalmarin unioni - pohjolan suurvalta ja heräävä leijona--näyttely Turun tuomiokirkkomuseossa 13.6.1997-30.9.1998 // Nuorteva, Jussi: Suomalaisten ulkomainen opinkäynti ennen Turun akatemian perustamista 1640, [Suomen historiallinen seura], [Helsinki], 1997 // Palola, Ari-Pekka: Maunu Tavast ja Olavi Maununpoika--Turun piispat 1412-1460, Suomen kirkkohistoriallinen seura, Helsinki, 1997 // Monta tietä menneisyyteen, toimittajat: Leena Rossi ja Hanne Koivisto, Turun yliopisto, kulttuurihistoria, Turku, 1995 // Murroksia, toimittaneet Mika Kantola, Juha-Pekka Lehtonen, Markku Liuskari, [kirjoittajat: Risto Alapuro ... et al.] , Historian ja yhteiskuntaopin opettajien liitto, HYOL, [Helsinki], 1995 // Meri, Veijo: Maassa taivaan saranat--suomalaisten historia vuoteen 1814, Otava, Helsingissä, 1993 // Suomen kirkon historia 1--Keskiaika ja uskonpuhdistuksen aika--Kauko Pirinen , WSOY, Porvoo, 1991 // Suomen historia III--Suomen varhaiskeskiaika--kristillisen Suomen synty, WSOY, Porvoo, 1958.

Lisää lähteitä voit etsiä seuraavasta kirjoista:
Suomen varhaiskeskiajan lähteitä, toim.: Martti Linna, toimituskunta: Pertti Alanen... Historian ystäväin liitto, [Lohja], 1989 (lähdeaineistoa varhaiskeskiajasta) ja Lähdevihkosia Suomen historian opiskelijoille IV--Ristiretkien aikakausi / toimittanut J. V. Wainio, WSOY, Porvoo, 1934.

Kirjojen saatavuuden voit tarkistaa Plussa-tietokannasta (www.lib.hel.fi). Sieltä voit etsiä myös lisää Suomen keskiaikaan liittyvää aineistoa tekemällä tarkennetun haun Plussassa asiasanoilla keskiaika ja Suomi tai kirkkohistoria ja Suomi.