Otsikko
Haluaisin tietää erään kappaleen nimen. Kyseinen kappale on instrumentaalista ja luulen, että se määritellään jazziksi. Se on esiintynyt useiden ohjelmien…

Kysytty

Hei,

Haluaisin tietää erään kappaleen nimen. Kyseinen kappale on instrumentaalista ja luulen, että se määritellään jazziksi. Se on esiintynyt useiden ohjelmien tunnusmusiikkina. Muistan sen ainakin 90-luvun alun Pulse with Swatch -ohjelmasta (MTV Europe). Kyseinen kappale muistuttaa rytmiltään ja soinnuiltaan jollakin tapaa lintua: ti-ti-tyy, ti-ti-tyy.

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Youtubesta löytyy videoleike Pulse-ohjelmasta vuodelta 1999.
http://www.youtube.com/watch?v=YLvY0R-ZRns
Leikkeen kohdasta 2'12 alkaa klarinetin soittama jazzkuvio.

Jos tämä on etsimäsi, kyseessä on tuottaja Cajmeren miksaus house-artisti Dajaen kappaleesta "U got me up". Cajmere samplasi kappaleessen pätkän Hoagy Carmichaelin versiosta sävelmästä "Barnacle Bill the sailor" (1930). Dajaen/Cajmeren kappale on ilmeisesti julkaistu vain vinyyli-maksisinglenä, mutta Youtubesta sen löytää esim. hakusanoilla dajae u got me up cajmere remix.