Otsikko
Haluaisin seuraavan runon sanat kokonaan. Runo alkaa: on kaunis kirkas huhtikuu mut paljahana vielä puu ja lunta paljon maassa, vaan katsos silmä sinervä jo…

Kysytty

Hei. Haluaisin seuraavan runon sanat kokonaan. Runo alkaa: on kaunis kirkas huhtikuu mut paljahana vielä puu ja lunta paljon maassa, vaan katsos silmä sinervä jo päiväpuolla mättäällä se aukee kotihaassa...En tiedä kirjoittajaa.Runon nimi lienee sinivuokko.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon nimi on Sinivuokko ja tekijä on Immi Hellén. Käytettävissä olevista Hellénin runoteoksista sitä ei löytynyt, mutta sen pitäisi sisältyä Väinö Hannikaisen nuottikirjaan Pikkuväen laulukirja. Teosta ei valitettavasti ole pääkaupunkiseudun yleisissä kirjastossa, mutta sen on mahdollista tilata kaukolainana.