Otsikko
Haluaisin saada selville minkä niminen on runo ja kuka runon on kirjoittanut. Runo alkaa jotenkin näin: "Talo oli komea, korvalla kosken. Pihamaalla tyttö se…

Kysytty

Hei. Haluaisin saada selville minkä niminen on runo ja kuka runon on kirjoittanut. Runo alkaa jotenkin näin: "Talo oli komea, korvalla kosken. Pihamaalla tyttö se liikkui ja liikkui..."

Vastaus

Vastattu

Runo on Yrjö Kaijärven Polkka. Se löytyy mm. kirjasta Yrjö Kaijärven kauneimmat runot (Otava 1956).