Haluaisin ostaa käyttämättömiä karttapostikortteja eri maista. Minun on todella vaikea löytää sellaisia. Olen ajatellut sellaista postikorttikirjaa, jossa…

Kysytty

hei,
haluaisin ostaa käyttämättömiä karttapostikortteja eri maista. Minun on todella vaikea löytää sellaisia. Olen ajatellut sellaista postikorttikirjaa, jossa olisi iso lajitelma eri maiden karttoja postikortteina. Missä tällaisia olisi myynnissä, jos missään? Olen selaillut Ebayta mutta tuloksetta.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksestäsi ei selvinnyt oletko kiinnostunut vanhoista karttapostikorteista vai uudemmista. Yritin löytää etsimääsi kirjaa Amazon.com verkkokaupasta. Löysin englanninkielisen kirjan nimeltä Antique Maps: Postcard Book. Yksinkertaisella haulla (map postcard) sai vastaukseksi myös mm. tämän peltipurkin, jossa karttapostikortteja (Cavallini Vintage World Map Carte Postale, 18 Postcards per Tin).

Kirjaston tietokannasta löysin Apollo-postikorttilehden, joka on Suomen postikorttiyhdistyksen jäsenlehti. Lehteä pääsee lukemaan Pasilan kirjaston lehtialueella. Valitettavasti lehteä ei voi lainata kotiin. Oletan, että tuollaisessa harrastelijoiden lehdessä olisi postikorttikauppojen ja muiden sellaisten tahojen yhteystietoja, jotka voisivat auttaa sinua eteenpäin.

http://www.suomenpostikorttiyhdistys.fi/