Otsikko
Muistan kouluajalta runon tai laulun,en ole varma kumpi,joulutontusta eli Tonttupa öin alla lattiain kultakenkiä naulaa....kelleppä kengät hän naulailee...?…

Kysytty

Muistan kouluajalta runon tai laulun,en ole varma kumpi,joulutontusta eli Tonttupa öin alla lattiain kultakenkiä naulaa....kelleppä kengät hän naulailee...?
Kuinka tämä jatkuu ja kuka on kirjoittaja?
Kiitos.

Vastaus

Vastattu

Tämä on kansanlaulu nimeltään Tontun puuhat.

"Tonttupa öin alla lattian kultakenkiä naulaa. Kuuletko iskuja vasaran, kun hän lyö sekä laulaa? Tamtata tamtata tam tam taa, tamtata tamtata tam tam taa, tamtata tamtata tam tam tam taa, kun hän lyö sekä laulaa."

Laulun sanat löytyvät mm. Suuri toivelaulukirjasta nro 19.