Haluaisin nähdä elokuvan josta näin pätkän muutama vuosi sitten luultavasti Ylen kanavilta. Siinä puoliksi japanilainen nuori nainen muutti takaisin Japaniin…

Kysytty

Haluaisin nähdä elokuvan josta näin pätkän muutama vuosi sitten luultavasti Ylen kanavilta. Siinä puoliksi japanilainen nuori nainen muutti takaisin Japaniin ja halusi hankkiutua johonkin toimistoon töihin. Puoliksi ulkomaalaisena hänet otettiin vain siivoojaksi ja siitäkin työstä häntä yritettiin nöyryyttämällä saada pois. Lopulta muut työntekijät asettuivat naisen puolelle. Luulen että elokuva on alle 15 vuotta vanha ja luultavasti yhteisproduktio Japanin ja jonkun länsieurooppalaisen televisioyhtiön välillä (Belgia, Hollanti, Ranska). Mitenköhän löytäisin elokuvalle nimen ja mahdollisesti saada sen lainaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee Nöyrin palvelijanne (Stupeur et tremblements), joka perustuu Amélie Nothombin samannimiseen kirjaan. Elokuva on valmistunut vuonna 2003, ja se on ranskalais-japanilaista tuotantoa.

Elokuva löytyy dvd-tallenteena monista kirjastoista, myös Helmet-alueella: http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C%7CRb1706794%7CSn%C3%B6yrin+pa….

Lisätietoa tarjoaa esim. Internet Movie Database, http://finnish.imdb.com/title/tt0318725/.