Haluaisin löytää kirja-arvosteluja Antti Tuurin vuonna 1989 ilmestyneestä kirjasta Talvisota. Mistähän voisin löytää näitä?

Kysytty

Haluaisin löytää kirja-arvosteluja Antti Tuurin vuonna 1989 ilmestyneestä kirjasta Talvisota. Mistähän voisin löytää näitä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuurin Talvisota ilmestyi kirjana ensimmäisen kerran vuonna 1984.

Kirjasammossa on tallennettuna Arvostelevan Kirjaluettelon arvcstelu:
http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au327991f0-bbda-439b-9bd6-61…

Kannattaisi ehkä ottaa ensin yhteyttä kustantajaan eli Otavaan
(http://www.otava.fi/yritys/yhteystiedot/) ja kysyä, löytyykö heiltä suoraan arvosteluja ko. kirjasta tai edes tarkempi tieto mihin aikaan vuotta 1984 kirja on ilmestynyt. Sen jälkeen voisi lähteä selaamaan kyseisen vuoden sanomalehtiä mikrofilmeiltä tuon ajankohdan lähellä. Sellon kirjastosta löytyy Helsingin Sanomat ja Länsiväylä. Pasilan kirjaston mikrofilmatut lehdet voi tarkistaa tästä:
http://www.helmet.fi/download/noname/%7BBB215ED4-694E-423C-AA9A-7FE04E4…

Kansalliskirjastossa voi myös käydä kysymässä vuoden 1984 aikakaus- ja sanomalehtiä. Vuoden 1984 lehdistä ainakin seuraavissa on juttua Antti Tuurista:

- Tuuri, Antti Vakaa ja komea Pohjanmaa julkaisussa: Anna #32, 1984
- Jusi, Veli-Matti: Pala vuoresta on Tuurista kiinni julkaisussa: Kotiliesi #22, 1984
- Tuomioja, Erkki: Pohjalaisten talvisota julkaisussa: Ydin #7, 1984
- Paasilinna, Erno Vieraalla maalla, Pohjanmaalla : kiertomatka Antti Tuurin kanssa ; 1. osa julkaisussa: Suomen kuvalehti # 29, 1984 ja 2. osa julkaisussa: Suomen kuvalehti #30, 1984

Tuoreempia internet-bloggaajien yms. arviota löytää hakemalla esim. Googlessa antti tuuri talvisota arvostelu