Haluaisin kysyä, miten saisin tietoa Uppo- Nalle kirjojen tekijästä Elinan Karjalaisesta? Olen yrittänyt katsoa kaikenlaisista opuksista ja internetistä, mutta…

Kysytty

Haluaisin kysyä, miten saisin tietoa Uppo- Nalle kirjojen tekijästä Elinan Karjalaisesta? Olen yrittänyt katsoa kaikenlaisista opuksista ja internetistä, mutta tietoa on löytynyt erittäin vähän, melkein ei laisinkaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjaston aikuistenosastolla (luokassa 99.1) on kolme Elina Karjalaisen itsensä kirjoittamaa elämäkerta- ja muistelmakirjaa: Kaipauksen ja kiitoksen kirja. 1998. Isän tyttö : lapsuuden muistelmia. 1999, ja Villit vuodet : muistelmia toimittajavuosilta. 2000.
Sekä käsikirjastossa että lastenkirjastossa on Elina Karjalaista käsittelevä mappi, joka sisältää lehdistä leikeltyjä ja kopioituja artikkeleita. Lehtiartikkeleista löydät kirjailijan kuviakin.