Haen yleisluontoista tietoa aiheesta ruotsalaiset huonekalut + suunnittelu (svenska möbler och design).

Kysytty

Haen yleisluontoista tietoa aiheesta ruotsalaiset huonekalut + suunnittelu (svenska möbler och design).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjoja aiheesta:
*SEGERSTAD : MODERN SCANDINAVIAN FURNITURE
*ZAHLE : KOTIEN KÄYTTÖTAIDETTA : POHJOISMAINEN TAIDEKÄSITYÖ JA TAIDETEOLLISUUS
*EJDESTAM : SÅ HAR VI BOTT
*FORM OCH TRADITION I SVERIGE
*TUNANDER : SVENSK STILHISTORIA
*DESIGN FROM SCANDINAVIA 17
*BARWICK : SCANDINAVIAN COUNTRY
*BURDETT : ESSENTIAL SCANDINAVIAN STYLE
*WADDELL : NEW SWEDISH STYLE : A PRACTICAL DECORATING GUIDE
*CARGILL : SWEDISH STYLE : CREATING THE LOOK
*DESIGN DIRECTORY SCANDINAVIA
(Ja näiden kirjojen saatavuudenhan voit näppärästi tarkistaa netin kautta osoitteessa www.ouka.fi/kirjasto/intro .)

Muutamia artikkeleita kotimaisten lehtien Aleksi-artikkelitietokannasta:
*Queer as design : erittäin hienoa "ruotsalaista" muotoilua / Talikka, Pekka / Z 2001 ; 1
*Ruotsalaista muotoilua / Hämäläinen, Mirja / Muoto 1995 ; 3
*Excellent Swedish design 1996 / Form-function-Finland 1996 ; 4
(Lehtiartikkeleita löytyy lisääkin aiheen tiimoilta, em. Aleksi-tietokannan käyttöä voit kokeilla itsekin kirjastossa.)

Linkkivinkkejä löytyy esimerkiksi Makupalat- linkkikirjaston kautta ( www.makupalat.fi ).