Haen lähteitä ja kirjallisuutta aiheesta;: alle kouluikäisen lapsen kehityspsykologia suhteessa uskontokasvatukseen ja mielenterveyteen. Eräässä seminaarissa…

Kysytty

Haen lähteitä ja kirjallisuutta aiheesta;: alle kouluikäisen lapsen kehityspsykologia suhteessa uskontokasvatukseen ja mielenterveyteen.
Eräässä seminaarissa viitattiin ilmeisesti vuonna 2004 ilmestyneeseen kirjaan, jonka nimi on "Lapsen mielenkehitys ja uskonto". En ole löytänyt tällaista kirjaa , olisiko teillä tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti en löytänyt etsimääsi julkaisua "Lapsen mielenkehitys ja uskonto", mutta joitakin muita aiheeseen liittyviä julkaisuja löysin.
Käytin tiedonhaussa hakusanoina mm. asiasanoja "lapset", "uskonto", "kehitys" ja "mielenterveys".

Helsingin yliopiston kirjaston Helka-tietokannasta löytyivät seuraavat julkaisut:

Psychological studies on spiritual and religious development / K. Helmut Reich, Fritz K. Oser, W. Georg Scarlett (Eds). Lengerich : Pabst Science Publishers: 1999.

The spiritual hunger of the modern child : a series of the lectures / J. G. Bennett...[et al.]. Charles Town, Va. : Claymont Communications , 1984.

Korkeakoulukirjastojen yhteistietokanta Lindasta löytyivät seuraavat:

Barns gudsuppfattning : en studie kring förstaklassisters gudsbild och gudsupplevelse i Österbotten och Åboland / Janina Salo. Vasa , 2004. Pro gradu.

Lapsen sielun maisema / Arto Kallioniemi, Antti Räsänen ja Päivi Hilska (toim.). Helsinki : [Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos Vantaa : Vantaan täydennyskoulutuslaitos] , 2003.

Kertomus on tie : sadut ja raamatunkertomukset lasten maailmassa / Hilkka Ylönen, Pertti Luumi. Helsinki : Lasten keskus , 2002 (Gummerus).

Varhaiskasvatuksen uskontokasvatus / Jaakko Salminen (toim.). Helsinki : Helsingin yiopisto , 2001.

Esikouluikäisten lasten käsityksiä Jumalasta / Riikka Helena Roivio, Kati Johanna Turtiainen. [Savonlinna] : Savonlinnan opettajankoulutuslaitos , 1999. Kasvatustieteen kandidaatintyö.