Otsikko
Fahr jenkan sanat.Sanoittaja on varmaan Reino Helismaa.On luultavasti mainos laulu vuodelta 1961.

Kysytty

Fahr jenkan sanat.Sanoittaja on varmaan Reino Helismaa.On luultavasti mainos laulu vuodelta 1961.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansalliskirjaston tietueessa Reino Helismaa on merkitty Fahr-jenkan säveltäjäksi ja sanoittajaksi, tietueessa on lisätietojen kohdalle kirjoitettu, että Helismaan on luultavasti sanoittaja. Jenkka oli Fahr-leikkuupuimuri mainos. Se löytyy Kansalliskirjastossa kuunneltavien tallenteiden lisäksi CD-levyltä Rahojen rytmiä ja 55 muuta mainosiskelmää, joka on useiden kirjastojen kokoelmissa, myös Kouvolan kirjastossa. Sanoja ei löytynyt muuten kuin vain alkua "Tästä se leikkuupuimurilaulu railakkaasti alkaa", joten ne täytyy kuunnella levyltä.

1 ääntä

Kommentit

Voi, muistin tästä kysymyksestä, että minulla on tuo Fahr-mainoslaulu singlenä edelleen. Äitini oli nuoruudessaan töissä Keskolla ja työntekijät saivat noita mainossinglejä kun niitä ilmestyi. Samasta pinosta löytyy muitakin musiikillisia mainoksia kauan sitten kadonneesta ajasta ja osin tuotteistakin.