Etsinnässä on satu kanasta, ankasta tai hanhesta, joka käy kyselemässä ennättäisikö joku auttaa leipomaan leipää, korjaamaan viljan jne. eikä kukaan ehdi,…

Kysytty

Etsinnässä on satu kanasta, ankasta tai hanhesta, joka käy kyselemässä ennättäisikö joku auttaa leipomaan leipää, korjaamaan viljan jne. eikä kukaan ehdi, jolloin kana, ankka tai hanhi joutuu tekemään askareet itse. Kana/ankka/hanhi päättää kyselynsä joka kerta suurin piirtein samoin sanoin: minäpä teen sen sitten itse. Satu on ilmestynyt joko kuva- tai satukirjana 2000-2010 välisenä aikana.
Olisikohan kyseessä sama satu: Disneyltä muistan nähneeni 50-60-luvulta peräisin olevan piirretyn, jossa kanan viimeinen kysely "who can help me eat the corn?" saa paljon innokkaita auttajia, mutta kanapa syökin kaiken itse?

Vastaus

Vastattu
Nimeke: Kanan ohrapelto
Kielet: Suomi
Pääsana: ENNO, Ernst
Pääkirjaus tekijästä: Enno, Ernst
Lisäkirjaus tekijöistä: Kivit, R.; Haavio, Martti
Tekijät: [teksti E. Enno ; kuvat: R. Kivit; suomeksi mukaillut Martti Haavio]
Julkaisutiedot: Porvoo : WSOY, 1938
Ulkoasu: 11, [1] s. : kuv.
ISBN: nid.
Julkaisusarja:

Kultainen koti; [2]

Kysymäsi kirja on Kultainen koti-sarjassa ilmestynyt "Kanan ohrapelto". josta on otettu paljon painoksia 1930-luvulta lähtien.

Voit etsiä kirjaa omaksesi nettiantikvariaateista tai kysyä lainaksi oman kirjastosi kaukopalvelusta.

Disneyn piirretty on varmaankin oma versionsa tästä kansainvälisestä aiheesta.

0 ääntä

Kommentit

Myös Hanhiemon satuaarre -kirjassa on kuvatun tyyppinen satu nimeltään Kirjava kana.