Etsin Yrjö Jylhän runoa, jossa esiintyy seuraavanlainen riimi: "Kuun valossa varjolleni (tai varjoille)" Mahtaisitteko te tietää mistä runosta on kysymys. …

Kysytty

Hei,
Etsin Yrjö Jylhän runoa, jossa esiintyy seuraavanlainen riimi:
"Kuun valossa varjolleni (tai varjoille)"
Mahtaisitteko te tietää mistä runosta on kysymys.
Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee Yrjö Jylhän runo Varjot, joka alkaa "Kuun paisteessa varjolleni olen mustasukkainen". Löytyy ainakin kokoelmista Yrjö Jylhän kauneimmat runot. (Otava, 1957) ja Runoja rakkaudesta / toim. Jarkko Laine (Otava, 1979).