Etsin vuonna 2002 lukemaani kirjaa, jonka nimeä en enää muista. Lainasin sen Kokkolan kaupunginkirjastosta. Kyse on suomenkielisestä elämäntaito ja…

Kysytty

Etsin vuonna 2002 lukemaani kirjaa, jonka nimeä en enää muista. Lainasin sen Kokkolan kaupunginkirjastosta.

Kyse on suomenkielisestä elämäntaito ja sparrauskirjasta, jossa korostetaan voittaja-asenteen omaksumista. Mieleen jäi ajatus siitä, että menestys on voittaja-asenteen omaksumista. Taitto tuntui dynaamiselta, aiheen käsittely trendikkäältä ja business-orientoituneelta, joten luulen että kirja oli vastikään ilmestynyt.

Luin kirjan yhtä aikaa ylioppilaskirjoituksiin valmistautuessani, joten kirja saattoi myös jotenkin liittyä abiturienteille suunnattuun kirjallisuuteen. Todennäköisempää kuitenkin on, että nappasin kirjan aikuisten tieto-osaston uutuushyllystä.

Kannessa ei ollut varsinaista kansikuvaa. Muistaakseni täysin musta pohja ja otsikkoteksti keltaisella tai valkoisella. Kirja oli pehmeäkantinen ja kooltaan enemmän neliönmuotoinen kuin perinteinen suorakaide.

Haut kirjaston tietokannoista ja googlesta eivät anna lupaavia tuloksia, sillä kirjan julkaisemisesta on jo aikaa.

Voisitteko auttaa löytämään kirjan nyt inspiraatioksi väitöskirjan tekemiseen.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti en löytänyt kuvaukseesi sopivaa teosta kirjaston kokoelmista tai netistä. Suosittelen kysymään asiasta Kokkolan kaupunginkirjastolta, jos sieltä joku muistaa kyseisen kirjan.