Etsin vanhaa lastenkirjaa, jossa orava seikkailee etsien jotain

Kysytty

Hei! Etsin vanhaa lastenkirjaa, jossa orava seikkailee etsien jotain. En valitettavasti muista mitä orava etsii tai miltä kirja näyttää. Muistan vain kohdan, jossa orava kysyy tietä hamsterilta, jolla on suu täynnä jyviä ja joka siksi vastaa mongertaen ”euaa auioia” (seuraa aurinkoa).

Vastaus

Vastattu

Etsitty kirja on nimeltään Oravat muuttavat (Kansankulttuuri, 1978). Sen on kirjoittanut Vera Tsaplina ja kuvittanut E. Migunov.