Etsin tietoa kirjailijoista nimeltä Gail Herman ja Kiki Thorpe. Teen heistä koulussa esitelmää, mutta en löydä muuta kuin tietoa heidän kirjoistaan. Eikö…

Kysytty

Etsin tietoa kirjailijoista nimeltä Gail Herman ja Kiki Thorpe. Teen heistä koulussa esitelmää, mutta en löydä muuta kuin tietoa heidän kirjoistaan. Eikö heistä löydy tietoa vai enkö osaa etsiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiki Thorpea koskeva kysymys ja vastaus on Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun arkistossa tammikuulta 2006. Tilanne tuntuu olevan edelleen sama: kummankaan kirjailijan varsinaisia henkilötietoja ei löydy edes internetistä. - Yhdysvaltain Kongressin kirjaston aineistorekisterissä mainitaan Kiki Thorpen teoksia 48 kappaletta vuosilta 1999-2007. Hänen kohdaltaan on viittaus nimeen Kirsten Larsen, jonka teoksia on luetteloitu 15 kappaletta. Suomeksi on ilmestynyt kolme Kiki Thorpen nuortenkirjaa. - Gail Hermanin teoksia mainitaan 100 vuosilta 1988-2006. Hänen syntymävuodekseen mainitaan 1959. Suomeksi on ilmestynyt yksi Gail Hermanin teos.