Otsikko
Etsin tietoa kieltolain (20-luku) aikasesta salakuljetuksesta Suomessa. Lähinnä minua kiinnostaa Suomenlahden ja Saaristomeren alueella veneillä (ja laivoilla)…

Kysytty

Etsin tietoa kieltolain (20-luku) aikasesta salakuljetuksesta Suomessa. Lähinnä minua kiinnostaa Suomenlahden ja Saaristomeren alueella veneillä (ja laivoilla) tapahtunut toiminta.

Tarinat, historiikit, jopa henkilökuvat. Kaikki käy. Myös kieltolain jälkeinen aika kelpaa, mikäli sopivaa kirjallisuutta löytyisi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hyviä kirjoja aiheesta:Algoth Niska : salakuljettajien kuningas / Kari Kallonen
Julktiedot [Tampere] : Revontuli, 2000
Alkoholin salakuljetus ja sen valvonta Perämeren rannikolla kieltolain aikana 1919-1932 / Kari Filpus
Julktiedot Oulu : Oulun yliopisto, 2001
Saariston salakuljettajat / Kaj Dahl ; käsikirjoituksesta suomentanut Veijo Kiuru ; tässä joitain esimerkkejä aiheesta. Lisää kirjoja löytyy osoitteesta http://www.helmet.fi