Etsin tietoa Elis Kaupin kultakoruista (Kupittaan Kulta)

Kysytty

Etsin tietoa Elis Kaupin kultakoruista (Kupittaan Kulta)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elis Kaupista löytyy jonkin verran tietoja teoksesta "Suomalainen hopeataide"(1989) sekä Kansallisbiografiasta osoitteesta
http://artikkelihaku.kansallisbiografia.fi/artikkeli/8490/. Kummassakaan ei tosin ole tietoja yksittäisistä koruista. Googlaamalla hänen nimellään koruista löytyy huutokauppatietoja.

2 ääntä

Kommentit

Elis Kauppi oli suomalaisen modernin korutaiteen pioneereja, jonka töitä on esitelty useissa kansainvälisissä näyttelyissä ja eri museoiden kokoelmissa. Näistä mainittakoon esim. Formes Scandinaves, Musee des Arts Decoratifs, Pariisi 1958-1959; The Modern Jewellery Exhibition, Goldsmiths´ Hall, Lontoo 1961; Pforzheim Jewellery Museum 1967 ja 1970 sekä International Art Exhibition, Shibya, Tokio 1970, 1973 ja 1976.

Kupittaan Kulta Oy toimitti 60-, 70- ja 80-luvuilla vientiin Kaupin koruja mm. Keski-Euroopan maihin kuten Saksaan, Hollantiin ja Englantiin sekä Yhdysvaltoihin ja Japaniin. Kaupin korut ovatkin nykyisin kansainvälisesti arvostettuja korutaiteen keräilykohteita.