Etsin teosta, josta löytyy Petrarcan runo XI Sonetti, jonka suomentajana on Toivo Lyy. Olisiko tällainen teos esim. Aale Tynnin toimittama Tuhat laulujen…

Kysytty

Etsin teosta, josta löytyy Petrarcan runo XI Sonetti, jonka suomentajana on Toivo Lyy. Olisiko tällainen teos esim. Aale Tynnin toimittama Tuhat laulujen vuotta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo löytyy Italian kirjallisuuden kultaisesta kirjasta (Maailmankirjallisuuden kultainen kirja, toim. Tyyni Tuulio 1945) ss. 150 - 151. Tuhat laulujen vuotta -kokoelmaan runo ei sisälly.