Etsin teosta. jonka on kirjoittanut hämeenkoskelainen nainen (ent. Koski HL) On omaelämänkerta ja kirjoittaja oli jo vanha teoksen julkaisuhetkellä. Se on…

Kysytty

Etsin teosta. jonka on kirjoittanut hämeenkoskelainen nainen (ent. Koski HL) On omaelämänkerta ja kirjoittaja oli jo vanha teoksen julkaisuhetkellä. Se on ollut Lammin kirjastossa, mutta nimi ja kirjoittaja on minulta unohtunut. Kirja kertoo elämästä ennen ja jälkeen sota-ajan Lammin Kurkijärven kylässä ja Kosken Putulassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Aino Tuloiselan kirjoittama Aili Maria Sulosaaren elämäkerta. Hämeenkoskelainen Aili Maria Sulosaari oli kirjan ilmestyessä vuonna 2006 jo lähes 90-vuotias. Julkistamistilaisuudesta on kerrottu VPL. Pyhäjärvi -lehden numerossa 2/2006 otsikolla: Elämänkertakirja pyhäjärveläisestä sotaleskestä
Ks. http://www.karjalanliitto.fi/files/1613/PJ-2006-02.pdf (s. 3.)

Teoksen tiedot:
Tuloisela, Aino
Aili Maria / Aino Tuloisela. - [Hämeenkoski] : [Aino Tuloisela], 2006 (Tampere : Pilot-kustannus). - 163 s. : kuv. ; 21 cm
ISBN 952-92-0321-7 (sid.)
Kohteet: Sulosaari, Aili Maria
Asiasanat: elämäkerrat : naiset : Hämeenkoski ; henkilöhistoria : sotalesket ; elämäkerrat ; orvot ; sota-aika

Kirja on lainattavissa Hämeenlinnan kaupunginkirjastosta.