Etsin tekijää runolle "Päivänkakkaroita". Voinko saada teiltä apua tähän? Runo alkaa sanoin: Niin kuin Sinä, niin avautuvina, niin vilpittöminä... Runon on…

Kysytty

Etsin tekijää runolle "Päivänkakkaroita".
Voinko saada teiltä apua tähän?
Runo alkaa sanoin: Niin kuin Sinä, niin avautuvina, niin vilpittöminä...
Runon on lyhyt ja löysin sen omista muistiinpanoistani, mutta vailla tekijän nimeä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Juha Mannerkorven runo. Se löytyy ainakin teoksista Runo puhuu ilosta ja Juha Mannerkorven teoksesta Runot 1945-54.

Kyseiset kirjat löytyvät pääkaupunkiseudun kirjastojen HelMet-aineistohausta osoite http://www.helmet.fi/screens/mainmenu.html