Etsin taidekirjaa, joka on myös taiteilijan elämäkerta. Taiteilijan nimi on ranskalainen tai "ranskalainen". Kirja on pienikokoinen, ohuehko, ja sillä on…

Kysytty

Hei! Etsin taidekirjaa, joka on myös taiteilijan elämäkerta. Taiteilijan nimi on ranskalainen tai "ranskalainen". Kirja on pienikokoinen, ohuehko, ja sillä on siniset kannet. Se on ilmestynyt luultavasti 1980-luvulla tai aikaisemmin. Muistelen, että ura olisi alkanut lastenkirjan tekemisellä tai kuvittamisella. Etsimäni kirjan kuvat ovat mustavalkoiset. Yksi kuva on piirros, jossa kaksi peikkomaista miekkosta istuu veneessä katsellen airoja, jotka leijuvat taivaalla. Kuvalla oli jokin filosofinen nimi. Taiteilijan tyyli muuttuu matkan varrella, mutta modernista taiteesta on kyse. -Tämä kysymys lienee aika mahdoton, mutta kokeilen vielä tätäkin oljenkortta. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikävä kyllä emme ole kirjaa tunnistaneet. Olen lähettänyt kysymyksen kirjastojen yhteiselle tietopalvelun sähköpostilistalle. Toivon mukaan vastaus löytyy sitä kautta.